JORNADES PER A L’EXCEL·LÈNCIA


6_i_7_d’octubre

Quin futur volem per al Pirineu?

CONTACTE:
Informació General
info@jornadesperalexcellencia.cat

Secretaria
administracio@jornadesperalexcellencia.cat

Allotjament

OFICINA DE TURISME: 973 62 63 45

Poliesportiu d’Esterri d’Àneu
Plaça de la Closa, s/n
25580 ESTERRI D’ÀNEU

<We_can_help/>

What are you looking for?

”Pirineus en xarxa. Mobilitat i connectivitat”, títol de les Jornades per a l’excel·lència de 2026

L’organització dedicarà l’esdeveniment d’enguany al transport i a les comunicacions a les comarques de muntanya

 

Esterri d’Àneu, 24 de març de 2026.– Les Jornades per a l’excel·lència dedicaran les sessions de debat i reflexió d’enguany a la mobilitat i la connectivitat al Pirineu, un dels aspectes més rellevants de la vida diària de les veïnes i veïns de les comarques de muntanya, així com dels milers de persones que cada any visiten aquesta zona per a les seves activitats de
lleure, esport i natura. El títol escollit és “Pirineus en xarxa. Mobilitat i connectivitat”.

L’organització ja treballa en un ampli programa que abraci tot el ventall d’aspectes que influeixen en aquest àmbit i amb els millors ponents. I ho fa amb l’objectiu de parlar de les infraestructures, l’accessibilitat, la bretxa digital o el transport en les seves diverses modalitats, entre altres aspectes.

Les Jornades per a l’excel·lència trien cada any una temàtica de gran interès per al Pirineu i propera als seus habitants, a la vegada que suposi un repte per confrontar aquesta realitat amb l’acció dels diferents governs i fer propostes viables per al desenvolupament sostenible del Pirineu.

L’organització ha tingut en compte també l’opinió i criteri dels ambaixadors de l’entitat, que assessoren i ajuden a la promoció i difusió de l’esdeveniment. Els ambaixadors són:

  • Núria Cervós: Presidenta de la Federació de Gremis de la Construcció de Lleida i CEO del Grup Cervós.
  • Roser Roca: Enginyera de telecomunicacions nascuda a Tremp i actual directora general i CEO d’Airbus GeoTech, la divisió de serveis digitals geoespacials de la multinacional Airbus.
  • Josep Roset: President de CIES Fundació, per a la inclusió laboral de persones amb discapacitat i per al desenvolupament dels Centres Especials de Treball.
  • Oriol Amat: Economista, catedràtic d’Economia Financera i Comptabilitat i exrector de la Universitat Pompeu Fabra.
  • Raül Bobet: Enginyer químic, enòleg i empresari català. Vinater del celler Castell d’Encús, al Pallars, i director general Miquel Torres SA.
  • Josep González: Empresari nascut a Llimiana i president de la Fundació PIMEC, patronal catalana que va presidir durant 30 anys.
  • Quim Boixareu: Empresari. CEO d’Irestal Group, multinacional catalana dedicada al processament i distribució d’acer inoxidable.

Les dotzenes Jornades per a l’excel·lència se celebraran el primer cap de setmana d’octubre de 2026 a Esterri d’Àneu.